الگوریتم مرغ مگس خوار یا Google Hummingbird Algorithm چیست؟

شرکت گوگل که امروزه یکی از بزرگترین کمپانی های فعال در زمینه خدمات رسانی های اینترنتی و نوآوری های مدرن در حوزه تکنولوژی می باشد، صاحب بزرگترین موتور جستجو اینترنتی است که به لطف آن، قادر هستیم تا براحتی و پس از چند کلیک و دکمه ساده و یا حتی با بیان شفاهی موضوعات خود، به حجم عظیمی از اطلاعات و داده های منتشر شده در آن زمینه، دست پیدا کنیم.

hummingbird algorithm

گوگل موتور جستجوگر خود را با ابزار هایی دقیق و کاوشگر، مجهز نموده است، که یکی از این ابزار ها الگوریتم های رتبه دهی و معیار سنجی محتوای صفحات اینترنتی می باشند.
الگوریتم ها برنامه های شناسایی محتوا هستند و قادرند با کمترین میزان خطا، میزان ارزش و ارتباط موضوعی صفحات اینترنتی را تعیین کنند.

قطعا بار ها از گوگل برای رسیدن به جواب های خود استفاده کرده اید و همچنین مشاهده کرده اید که معمولا اولین نتایج نشان داده شده به شما همان جواب ها و اطلاعاتیست که به دنبال آن بودید.

یکی از این الگوریتم های جستجو، الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد که پس از الگوریتم های پاندا و پنگوئن، در سال 2013 توسط این کمپانی بزرگ "گوگل" ارائه گردید. دلیل نام گذاری مرغ مگس خوار، بیان سرعت و دقت بالای این الگوریتم در شناخت مفهوم و معنای عبارات و محتوای موجود در صفحات است. و به لطف پیدایش این الگوریتم، سایت هایی که در صفحات خود از محتوای با کیفیت استفاده می کنند، به جایگاه واقعی خود خواهند رسید و در واقع این الگوریتم، نزدیک ترین نتایج محتوایی و معنایی را به کاربران جستجوگر نشان خواهد داد، و به عبارتی نتایج دقیق و واقعی تری خواهیم داشت.

همچنین به لطف مرغ مگس خوار، گوگل پس از درک عبارت جستجو شده توسط کاربر، قادر است اطلاعات دیگری که ممکن است برای کاربر جذاب و مرتبط باشد، نشان خواهد داد و این به معنی درک جستجوی کاربر توسط گوگل می باشد.

گوگل، همچنین از الگوریتم های جستجوی معنایی یا Semantic search و گراف دانش نیز استفاده میکند.
که به ترتیب وظیفه نگهداری و استفاده از سوابق جستجو های قبلی شما بوسیله حساب کاربری یا آیپی رایانه شما، و همچنین استفاده از مطالب و دانشنامه های سایت های معتبر مثل : IMBD و ویکی پدیا استفاده میکند که نتیجه کلی آن، درک بهتر شخصیت و نیاز های اطلاعاتی شخص کاربر و تحلیل و تطابق عبارات کاربر، با مستندات موجود در منابع، خواهد بود.

نکته قابل توجه در الگوریتم مرغ مگس خوار این است که: تمایل کاربران را بیش از ملاک های محتوایی مد نظر قرار می دهد و این به این معنی است که در صورت استفاده بیشتر کاربران از نتیجه پنجم یک جستجو در گوگل، رتبه این صفحه ارتقا پیدا خواهد کرد و به عبارت دیگر گوگل بوسیله این الگوریتم به انتخاب کاربران اهمیت می دهد.

چگونه محتوایمان را در بهبود سئو سایت درگیر کنیم؟
باید کلمات کلیدی را با روش های گوناگون در بتن محتوای اصلی جای دهیم و به گونه ای عمل کنیم که کیفیت محتوا، فدای استفاده از کلمات کلیدی نشود. و همچنین دقت بکارگیری عبارات مناسب و مترادف با کلمات کلیدیمان را هم جدی بگیریم.

و در جمع بندی پایانی باید از این تکنولوژی پر کاربرد گوگل تشکر کنیم، چرا که تنها با چنین روشی، پیشرفت در دنیای وب و اطلاعات ممکن گردیده.

متشکریم که از مطلب بالا که اطلاعاتی در مورد مرغ مگس خوار گوگل داشت، استفاده کردید و امیدواریم مفید واقع شده باشه. "شاهین دهباشی - گروه طراحی سایترز"